Φωτογραφίες
Περιγραφή

Απευθύνεται: Σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες για εξοικείωση στη χρήση επιρρημάτων. Εφαρμόζεται εύκολα απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Η αναγνώριση και η χρήση των επιρρημάτων ως μέρη του Λόγου είναι δύσκολη διαδικασία για τα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες. Ο κύριος λόγος είναι ότι συνήθως φτάνουν να διδαχθούν τα επιρρήματα ενώ δεν έχουν ακόμα κατανοήσει τι είναι ρήμα. Αυτή η σύχγυση έχει σαν συνέπεια να δυσκολεύει πολύ τη κατανόηση του «τι είναι επίρρημα».

Τα βήματα για να εισάγουμε το παιδί με Δυσλεξία στα επιρρήματα είναι τα εξής:

Σιγουρευόμαστε ότι γνωρίζει τι είναι ρήμα. Αν δεν γνωρίζει του μαθαίνουμε με όλους τους τρόπους που μπορεί να μάθει.
Αφού μάθει τι είναι ρήμα σιγουρευόμαστε ότι γνωρίζει τι είναι επίθετο. Αν δεν γνωρίζει του μαθαίνουμε με όλους τους τρόπους που μαθαίνει καλύτερα. Πολλά παιδιά μπερδεύουν το επίθετο με το επίρρημα.
Αφού γνωρίζει τα παραπάνω κάνουμε την παρακάτω άσκηση: Πώς, Πότε, Πού;

Άσκηση: Σε ένα χαρτί Α4 γράφουμε τι είναι το επίρρημα και χρησιμοποιούμε για παράδειγμα ένα ρήμα. Δείχνουμε προφορικά μέσα απο σύντομες φράσεις πως συνδέεται το ρήμα με το επίρρημα πχ. παίζω αργά, παίζω τώρα, παίζω εδώ. Έπειτα προτρέπουμε το παιδί να κάνει το ίδιο.

Το επόμενο βήμα είναι να διδάξουμε: Τι ρωτάμε για να ξεχωρίσουμε ποιο είναι το κάθε επίρρημα.

Πώς; για το τρόπο
Πότε; για το χρόνο
Πού; για το τόπο

Έπειτα δείχνουμε απλές προτάσεις και ενθαρρύνουμε το παιδί, αφού πρώτα βρει το ρήμα, να αναγνωρίσει και το επίρρημα. Σιγά, σιγά, ανάλογα με την ηλικία και τις δυσκολίες του, κάνουμε και πιο σύνθετες τις προτάσεις. Τέλος δίνουμε ρήματα και επιρρήματα για να φτιάξει προτάσεις το ίδιο.
Tip:
Χρησιμοποιείστε ευχάριστα για το παιδί κείμενα όπως παραμύθια, κόμικ, στίχους αγαπημένων τραγουδιών!

Απευθύνεται: Σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες για εξοικείωση στη χρήση επιρρημάτων. Εφαρμόζεται εύκολα απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

 

Που πέταξε η μύγα;
(Τοπικά)
 
 
Άσκηση: Στην εικόνα που έχουμε χρησιμοποιήσει και σε άλλες ασκήσεις κάνουμε την ερώτηση που παραπέμπει στα Τοπικά επιρρήματα. Το παιδί ενθαρρύνεται να γεμίσει τη φιγούρα με όλα τα Τοπικά επιρρήματα που του "έρχονται" και απαντούν στο "Που πέταξε η μύγα;"! 

Έπειτα εξηγούμε ότι όλες αυτές οι λέξεις ονομάζονται επιρρήματα που δηλώνουν τον τόπο και απαντούν στο ερώτημα: Πού;
 
 
Πότε έρχεται η Μαίρη;
(Χρονικά)
 
Άσκηση: Ανάλογα συνεχίζουμε και για τα Χρονικά επιρρήματα με την ερώτηση "Πότε έρχεται η Μαίρη;" Εδώ η εικόνα μας εξυπηρετεί μόνο για να μην είναι η καταγραφή των λέξεων σε μια απλή λίστα στο τετράδιο. Το παιδί πάλι πρέπει να απαντήσει στην ερώτηση και μετά εξηγείτε ότι αυτές οι λέξεις είναι τα Χρονικά επιρρήματα και απαντούν στο ερώτημα: Πότε;

Tip: Μια βασική πληροφορία που δίνουμε στο παιδί είναι ότι πρόκειται για άκλιτες λέξεις και εξηγούμε ακριβώς τι σημαίνει αυτό με παραδείγματα απο Ρήματα, Ουσιαστικά, Επίθετα που αλλάζει η μορφή τους σε αντίθεση με το Επίρρημα που μένει "Πάντα ίδιο".
 

 

Πίνακας Τοπικών - Χρονικών επιρρημάτων
 
Τοπικά
Χρονικά
πού; (πούθε ;)
πότε;
κάπου
πουθενά
αλλού
κάποτε
κάπου κάπου
πότε πότε
άλλοτε
εδώ
«κει
αυτού
παντού
τότε
τώρα
ποτέ
εκεί που
όπου
οπουδήποτε
τότε που
όποτε
οποτεδήποτε
(ε)πάνω
κάτω
καταγής
μέσα
έξω
(ε)μπρός
πίσω
δεξιά
αριστερά
ψηλά
χαμηλά
πλάι
δίπλα
κοντά
μακριά
απέναντι
γύρω
ολόγυρα
μεταξύ
αναμεταξύ
ανάμεσα
πέρα
αντίπερα
βόρεια
νότια
ανατολικά
δυτικά
βορειοανατολικά
νοτιοανατολικά κτλ.
αμέσως
ευθύς
κιόλας
ήδη
πια
μόλις
ακόμη (ακόμα)
πάλι
ξανά
σνχνά
συνήθως
ύστερα
έπειτα
κατόπιν
πρώτα
πριν
πρωτύτερα
νωρίς
αργά
γρήγορα
συνάμα
αδιάκοπα
έγκαιρα
χτες
προχτές
σήμερα
(ε)ψές
απόψε
αύριο
μεθαύριο
πέρ(υ)σι
πρόπερσι
φέτος
του χρόνου κτλ.

 

Πηγή: http://babyradio.gr 

http://dyslexiaathome.blogspot.gr/

Σχόλια
Ταξινόμηση κατά: 
Ανά σελίδα:
 
  • Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια
Σχετικά Άρθρα
Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για τα εργατικά και προκομμένα μυρμήγκια.
12.11.2018 · Από Agoo
50 Θετικές Φράσεις που θα σας βοηθήσουν να Εμψυχώσετε και να Ενθαρρύνετε το Παιδί σας να Δείχνει τον Καλύτερο του Εαυτό.
03.10.2018 · Από Agoo
Πρώτες βοήθειες για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας
20.09.2018 · Από Agoo
Τα παιδιά δοκιμάζουν καθημερινά, όλα όσα περιβάλλουν τον κόσμο τους. Αυτή η εμπειρία που αποκτούν με την εξερεύνηση είναι μέρος της ανάπτυξής τους .
10.08.2018 · Από Elena ketselidou
Γιατί αναπτύσσει το λεξιλόγιο και τη σκέψη των παιδιών, γιατί μέσα απ’ τα έργα του τα παιδιά παίρνουν τα σπουδαιότερα μηνύματα. Είναι διδακτικός χωρίς να χάνει το χιούμορ του, καλλιεργεί τη φαντασία τους και τέλος... Γιατί τα παραμύθια του αρέσουν και σε 'μας!!
23.02.2018 · Από Katerina Kytinou
Βαθμολογία
2 votes
Πληροφορίες
09.06.2016 (09.06.2016)
1348 Προβολές
0 Συμμετέχοντες
Recommend