Photos
Description

Οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν και μαζί με αυτές το μποτιλιάρισμα στους δρόμους που οδηγούν στις παραλίες. Σίγουρα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που περνάμε, μία βουτιά στα δροσερά νερά, βοηθά να ξεχνάμε έστω και για λίγο την καθημερινότητα και να γεμίζουμε τις μπαταρίες με... ελπίδα. 

Δροσερές βουτιές στο απέραντο γαλάζιο, γέλια και παιχνίδια μέσα κι έξω από το νερό! Το υγρό στοιχείο πρωταγωνιστεί το καλοκαίρι και το κολύμπι είναι μακράν η πιο δημοφιλής και απολαυστική δραστηριότητα.

 

Παρ' όλα αυτά και αυτή η απόλαυση κρύβει κινδύνους.

Η λίστα με τα οφέλη του για τον οργανισμό είναι μακριά και αποκτά προστιθέμενη αξία, όταν γίνεται στη θάλασσα. Εκτός του ότι αποτελεί την πληρέστερη άσκηση, γιατί γυμνάζει ταυτόχρονα όλους τους μύες, το θαλασσινό νερό είναι ευεργετικό για τους πνεύμονες, τις πληγές και τις αρθρώσεις: ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και βοηθά τον οργανισμό μας να καταπολεμήσει τις αλλεργίες. Το κολύμπι είναι επίσης εξαιρετικό αγχολυτικό! Μας δίνει ενέργεια, μας χαλαρώνει, χαρίζει καλύτερη ποιότητα ύπνου και πιο ήρεμη συμπεριφορά.

Όσο για τις παγίδες που κρύβει η θάλασσα; Η λαϊκή σοφία – και οι Έλληνες είναι λαός «ψημένος» στο αλάτι – λέει ότι η θάλασσα θέλει σεβασμό. Και γνώση. Η θάλασσα, δεν είναι επικίνδυνη για όποιον γνωρίζει και προνοεί.

  •  Η καλύτερη προστασία που μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας, είναι να τους μάθουμε να κολυμπάνε. Μέχρι τότε φροντίστε να μην «ξεχνάνε» τα παιδιά το σωσίβιό τους, όσο παίζουν στο νερό, ακόμα κι αν διαμαρτύρονται ότι θα μείνουν «στα ρηχά».
  • Προτιμήστε τα σωσίβια με τα αποσπώμενα σφουγγαράκια και τις σανίδες εκμάθησης, εργαλεία που χρησιμοποιούνται και στα κολυμβητήρια. Οι κουλούρες, τα μπρατσάκια, τα φουσκωτά γιλέκα και άλλα μέσα, ενοχοποιούνται για ατυχήματα – κανένα, όμως, σωστικό μέσο δεν υποκαθιστά την προσοχή του γονιού. Μη χάνετε τα παιδιά από τα μάτια σας στη θάλασσα.
  • Μην κολυμπήσετε για κανέναν λόγο αν δεν έχουν περάσει τουλάχιστον 3 ώρες από το τελευταίο γεύμα σας, όσο δηλαδή διαρκεί η πέψη. Οι λειτουργίες του οργανισμού μας επιβραδύνονται εκείνες τις ώρες, με αποτέλεσμα υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ανακοπής.
  • Εξετάστε το βυθό για κοφτερά βράχια ή άλλα επικίνδυνα αντικείμενα στο σημείο όπου θα παίξουν τα παιδιά. Οι βουτιές από τα βράχια μπορεί να γίνουν αιτία σοβαρού τραυματισμού, αν κάποιος δεν έχει εκτιμήσει το βάθος και την ποιότητα του βυθού, αλλά και την ολισθηρότητα και το σχήμα του βράχου.
  • Μην απομακρύνεστε από την ακτή, αν δεν ξέρετε καλό κολύμπι. Αλλά και αν ξέρετε, καλό είναι να μην απομακρύνεστε μόνος/μόνη.
  • Αποφύγετε να κολυμπάτε στα ανοιχτά, εκεί όπου υπάρχει το ενδεχόμενο να περνάνε βάρκες ή ταχύπλοα. Σεβαστείτε τις ενδεικτικές πινακίδες, αν υπάρχουν.
  • Μην αγνοείτε τυχόν πινακίδες που προειδοποιούν ότι η θάλασσα είναι μολυσμένη ή επικίνδυνη (θαλάσσια ρεύματα, απότομα βράχια, μεγάλα κύματα).
  • Αν πάθετε κράμπα, μην πανικοβληθείτε. Χαλαρώστε το σημείο που «πιάστηκε» και κολυμπήστε με αργές κινήσεις προς τα έξω.
  • Θυμηθείτε: το ανθρώπινο σώμα δε βουλιάζει! Αν κουραστείτε, απλώς αφεθείτε ακίνητοι στην επιφάνεια ανάσκελα και συνεχίστε μόλις ξεκουραστείτε.
  • Μην χρησιμοποιείτε τις νεροτσουλήθρες έχοντας στην αγκαλιά σας μικρά παιδιά.
  • Για να κάνετε σκι, πρέπει να έχετε εκπαιδευτεί.
  • Μην αφήνετε μικρά παιδιά να ανεβαίνουν σε ρυμουλκούμενα φουσκωτά.
  • Το windsurfing (ιστιοσανίδα) απαιτεί μεγάλη εξάσκηση. Δεν είναι μόνο επικίνδυνο για έναν αναβάτη χωρίς εμπειρία, αλλά και για τους λουόμενους.
  • Μην κάνετε windsurfing, ούτε να παίζετε με ρυμουλκούμενα φουσκωτά ή με ιπτάμενες σανίδες, αν δε γνωρίζετε καλό μπάνιο.
  • Αν οδηγείτε μηχανοκίνητο πλοιάριο, τζετ σκι κ.λπ., να φοράτε πάντοτε -και εσείς και οι συνεπιβάτες σας- σωσίβιο. Μην οδηγείτε υπό την επήρεια αλκοόλ και ούτε με μεγάλη ταχύτητα σε σημεία που υπάρχουν λουόμενοι.
  • Η οδήγηση των τζετ σκι είναι δύσκολη. Δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται από παιδιά και νέους κάτω των 18 ετών. Πρέπει να εκπαιδευτούν πριν οδηγήσουν τζετ σκι.
  • Όλα τα θαλάσσια αθλήματα (καταδύσεις, κολύμπι με αναπνευστήρα, κανό, υποβρύχιο ψάρεμα και όλα όσα αναφέρονται παραπάνω) απαιτούν εξάσκηση και τήρηση συγκεκριμένων κανόνων ασφαλείας. Ας γίνει σωστή ενημέρωση, για να χαρείτε το καλοκαίρι.
  • Μην κάθεστε  με τις ώρες στον ήλιο.
  • Όσοι σκοπεύετε να οδηγήσετε μετά την επίσκεψη στη θάλασσα, αποφύγετε την υπερβολική έκθεση στον ήλιο, γιατί υπάρχει περίπτωση να προκαλέσει ζαλάδες.

 

Πηγές : www.epithimies.gr

              www.mama365.gr

 

Comments
Order by: 
Per page:
 
  • There are no comments yet
Related Articles
Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για τα εργατικά και προκομμένα μυρμήγκια.
12.11.2018 · From Agoo
50 Θετικές Φράσεις που θα σας βοηθήσουν να Εμψυχώσετε και να Ενθαρρύνετε το Παιδί σας να Δείχνει τον Καλύτερο του Εαυτό.
03.10.2018 · From Agoo
Πρώτες βοήθειες για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας
20.09.2018 · From Agoo
Τα παιδιά δοκιμάζουν καθημερινά, όλα όσα περιβάλλουν τον κόσμο τους. Αυτή η εμπειρία που αποκτούν με την εξερεύνηση είναι μέρος της ανάπτυξής τους .
10.08.2018 · From Elena ketselidou
Γιατί αναπτύσσει το λεξιλόγιο και τη σκέψη των παιδιών, γιατί μέσα απ’ τα έργα του τα παιδιά παίρνουν τα σπουδαιότερα μηνύματα. Είναι διδακτικός χωρίς να χάνει το χιούμορ του, καλλιεργεί τη φαντασία τους και τέλος... Γιατί τα παραμύθια του αρέσουν και σε 'μας!!
23.02.2018 · From Katerina Kytinou
Rate
1 votes
Info
24.05.2016 (24.05.2016)
320 Views
0 Subscribers
All Articles by Katerina Kytinou


Recommend