Photos
Description

Με τη γρίπη να μας περιτριγυρίζει τον τελευταίο καιρό, με τα παιχνίδια που μας κάνει ο καιρός και δεν κατασταλάζει να φερθεί ανάλογα με την εποχή, πολλά παιδιά που νοσηλεύονται παρουσιάζουν μια από τις συχνές επιπλοκές της, τη μυοσίτιδα. Πρόκειται για μια γενικευμένη φλεγμονή των μυών  που εκδηλώνεται κυρίως στα κάτω άκρα και γίνεται φανερή στη δυσκολία στο βάδισμα.

Υπάρχουν δύο γνωστά και διαδεδομένα είδη μυοσίτιδας: η πολυμυοσίτιδα και η δερματομυοσίτιδα. Η πρώτη προκαλεί μυϊκή αδυναμία, συνήθως στους μυς που βρίσκονται πιο κοντά στον κορμό του σώματος ενώ η δερματομυοσίτιδα προκαλεί μυϊκή αδυναμία, συν ένα δερματικό εξάνθημα. Εκτός από ιούς, όπως αυτός της γρίπης, η μυοσίτιδα μπορεί να προκληθεί επίσης από αυτοάνοσα νοσήματα, αρθρίτιδα, λύκο αλλά και ορισμένα φάρμακα.

 

Τα συμπτώματα της μυοσίτιδας 

Σε σχέση με τη γρίπη, συνήθως η μυοσίτιδα παρουσιάζεται μερικές μέρες αφού εκδηλωθούν τα συμπτώματα και σε αρκετές περιπτώσεις στη φάση που έχουν υποχωρήσει. Το παιδί νιώθει πόνους στα πόδια, τους μηρούς και τις γάμπες, έντονη μυική αδυναμία στο σώμα. Η αδυναμία και οι πόνοι είναι συνήθως αντίστοιχα έντονα και στα δύο άκρα ή στις δύο πλευρές του σώματος.

 

Διάγνωση και αντιμετώπιση

Συνήθως με εξέταση αίματος όπου εντοπίζεται αυξημένη κινάση κρεατίνης που μπορεί να υποδεικνύει μυική φλεγμονή. Η μυοσίτιδα που προκαλείται από ιό, όπως στην περίπτωση της γρίπης, συνήθως χρειάζεται νοσηλεία για τοποθέτηση ορού ώστε να "καθαρίσει” πιο γρήγορα ο οργανισμός από τη φλεγμονή ενώ ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να χορηγηθεί αντιβιοτικό ή αντιφλεγμονώδες φάρμακο. 

 

Συνήθειες της καθημερινότητας που συντελούν στη σωστή πρόληψη της γρίπης για εσάς και τα παιδιά σας:

1. Κατά το πλύσιμο των χεριών να τα πλένετε με νερό και σαπούνι τουλάχιστον επί 20 δευτερόλεπτα γιατί αυτός είναι ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για να φονευτούν ιοί και μικρόβια. Να πλένετε τα χέρια σας μετά από χειραψίες, χρηματικές συναλλαγές, μετά την επιστροφή σας στο σπίτι από την εργασία, μετά την αφόδευση και πριν το φαγητό. Κατά το πλύσιμο των χεριών, δεν πρέπει να αμελείτε τις πτυχές των δακτύλων και τις περιοχές ανάμεσα από τα δάχτυλα, τις περιοχές κάτω από τα νύχια, τους καρπούς, την ραχιαία και παλαμιαία επιφάνεια των δακτύλων. Να εκπαιδεύετε τα παιδιά πώς να πλένουν σωστά τα χέρια τους..

2. Να αερίζετε συχνά τους κλειστούς χώρους για να εκδιώκονται οι ιοί και τα μικρόβια. Να αποφεύγετε χώρους με συνωστισμό. Να αποφεύγετε την στενή επαφή με άτομα που έχουν συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού. Να μην βήχετε εκτοξεύοντας τα μολυσμένα σταγονίδια στον αέρα.

3. Να μην αγγίζετε μάτια μύτη στόμα που αποτελούν τις κύριες πρώτες θέσεις πιθανού εποικισμού λοιμογόνων παραγόντων με ακάθαρτα χέρια και ακάθαρτα αντικείμενα. Επιστρέφοντας στο σπίτι από την εργασία αλλάξτε υποδήματα και ρούχα και πλύνετε τα χέρια σας.

4. Μην καπνίζετε. Ο άκαυστος καπνός περιέχει νικοτίνη, καρκινογόνες ουσίες και τοξίνες, με την καύση όμως οι βλαπτικές ουσίες σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες πολλαπλασιάζονται λόγω της εξαέρωσης, της πυρόλυσης της πυροσύνθεσης του καπνού και των άλλων χημικών προσθέτων που χρησιμοποιούνται, με αποτέλεσμα το ενεργητικό και παθητικό κάπνισμα (παραμονή σε χώρο καπνιζόντων) να συνδέεται με πτώση της αμυντικής ικανότητας του σώματος.

5. Να ενισχύσετε περαιτέρω το ανοσοποιητικό σας σύστημα κάνοντας διατροφή ισορροπημένη σε θερμίδες και χαμηλή σε κορεσμένα και trans λιπαρά τα οποία ανευρίσκονται κλασσικά στο βούτυρο, τα ζωικά λίπη, τις μαργαρίνες αλλά και στα φυτικά έλαια των τυποποιημένων προϊόντων και των εστιατορίων. Να αποφεύγετε την κατάχρηση αλκοόλ – γλυκών και να περιορίσετε το κόκκινο κρέας. Να ενισχύσετε τα λευκά σας αιμοσφαίρια, τροφοδοτώντας τα σε καθημερινή βάση με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που αφθονούν σε φρέσκα φρούτα λαχανικά, ω3 λιπαρά οξέα που ευρίσκονται στο ψάρι. Η μεσογειακή διατροφή που χαρακτηρίζεται από άφθονη κατανάλωση φρούτων λαχανικών, συστηματική κατανάλωση οσπρίων extra παρθένου ελαιόλαδου ψωμιού ολικής άλεσης, είναι το ιδανικό διατροφικό μοντέλο.

6. Το υπερβολικό βάρος μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς το ανοσοποιητικό σύστημα. Φροντίστε ώστε ο Δείκτης Μάζας Σώματος να μην υπερβαίνει το 26.

7. Να διατηρείτε καλή φυσική κατάσταση αποφεύγοντας την καθιστική ζωή. Η καλή φυσική κατάσταση διατηρεί σε ετοιμότητα τις αμυντικές εφεδρείες του σώματος.

 

 

 

 

Πηγές : www.capital.gr

              www.heathyliving.gr

 

 

Comments
Order by: 
Per page:
 
  • There are no comments yet
Related Articles
Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για τα εργατικά και προκομμένα μυρμήγκια.
12.11.2018 · From Agoo
50 Θετικές Φράσεις που θα σας βοηθήσουν να Εμψυχώσετε και να Ενθαρρύνετε το Παιδί σας να Δείχνει τον Καλύτερο του Εαυτό.
03.10.2018 · From Agoo
Πρώτες βοήθειες για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας
20.09.2018 · From Agoo
Τα παιδιά δοκιμάζουν καθημερινά, όλα όσα περιβάλλουν τον κόσμο τους. Αυτή η εμπειρία που αποκτούν με την εξερεύνηση είναι μέρος της ανάπτυξής τους .
10.08.2018 · From Elena ketselidou
Γιατί αναπτύσσει το λεξιλόγιο και τη σκέψη των παιδιών, γιατί μέσα απ’ τα έργα του τα παιδιά παίρνουν τα σπουδαιότερα μηνύματα. Είναι διδακτικός χωρίς να χάνει το χιούμορ του, καλλιεργεί τη φαντασία τους και τέλος... Γιατί τα παραμύθια του αρέσουν και σε 'μας!!
23.02.2018 · From Katerina Kytinou
Rate
3 votes
Info
26.05.2016 (26.05.2016)
6598 Views
0 Subscribers
All Articles by Katerina Kytinou
Recommend